My Dad's Six Wives - dvd recensie

My Dad's Six Wives - dvd recensie

Zes vrouwen, zes verschillende ideeën om hun overspelige echtgenoot te begraven.

Oei, wat is die Henry Lefay (Tim Allen) een egocentrische man! Het nieuwe parfum van de ene vrouw is nog niet uit zijn nek vervlogen, of de ander plakt alweer aan hem vast. Zo hobbelt Henry van het ene kippetje naar het andere, waarbij hij natuurlijk zo nu en dan in penibele onenigheidjes belandt. Op zulke momenten liegt hij tegen zijn dochter Barbie (Elisha Cuthbert) dat hij een ongeluk heeft gehad zodat ze snel bij hem is om de situatie te bemiddelen. Daar heeft ze schoon genoeg van, maar dan opeens overlijdt haar vader  en ziet het ernaar uit dat het echt zo is. Weer moet Barbie opdraven voor haar vader, maar dit keer voor een serieuze aangelegenheid. Tenminste, ze dacht een rustige begrafenis te kunnen organiseren, maar de zes vrouwen van Henry Lefay vliegen elkaar keer op keer in de haren over hoe Henry zijn afscheid had willen regelen en van wie hij het meest heeft gehouden.

Tok tok tok tok tok tok
Het ruziemaken is eigenlijk het kernverhaal van My Dad's Six Wives. Zodra de vrouwen bijeen zijn om afscheid te nemen van hun geliefde wordt er keer op keer gebakkeleid over wat Henry Lefay had gewild of van wie hij nu het meest heeft gehouden. Howard Michael Gould moet gedacht hebben met ruzies de lach van de kijker te verdienen, maar een ruzie kan zelden genoeg lachsalvo's genereren, omdat het meestal beschamende momenten zijn. Ruzies dienen daarom als voeding van het verhaal, maar doordat het in deze film zodanig vaak weer de kop opsteekt, irriteert het als de vrouwen voor de zoveelste keer als kinderen vechten om hun laatste snoepje.

My Dads Six Wives

Serieuze laag
Met al het gekakel dat zich gonzend  een weg door je hoofd baant, heeft Howard Michael Gould het zich wel erg moeilijk gemaakt om de serieuzere laag goed uit de verf te doen komen. De ruzies zijn overdadig en het verhaal over een dochter die toenadering zoekt met haar vaderis te zwak om de irritatie te temperen. Ook de acteurs, die overigens goed hun best hebben gedaan, kunnen niets redden. Het scenario is veel te vervelend. De hele rest van de film blijft die irritatie dan ook zwaar op de maag liggen en als het einde van de film naast voorspelbaar ook nog eens zeer onbevredigend is, is het enige positieve gevoel dat nog rest, de opluchting dat de aftiteling is begonnen.

Deze dvd bevat slechts enkele trailers.

Er is weinig over om nog positief over te zijn. Ja, de acteurs mogen we nog een klop op de schouder geven, maar we kunnen het hen niet kwalijk nemen dat ze met zo'n irritant scenario aan de slag moesten. Een dochter op zoek naar een betere relatie met haar vader is prima en dat had voldoende potentie om er een gewone leuke komedie van te kunnen maken, maar er wordt zoveel aandacht besteed aan de ruzies tussen de vrouwelijke nabestaanden dat de irritatie gewoonweg teveel wordt. Een leuke film is My Dad's Six Wives dus allerminst. Nee, er is maar één manier om de film van Howard Michael Gould te beschrijven; zijn film is uitermate irritant.

Film: gelesterhalfstergrijsstergrijsstergrijsster
Extra's: halfstergrijsstergrijsstergrijsstergrijsster

Titel: My Dad's Six Wives My Dad's Six Wives