I'll Never Die Alone - dvd recensie

I'll Never Die Alone - dvd recensie

Vier Argentijnse meiden gaan op een roadtrip door de La Plata regio van Argentinië, maar dat verloopt wat minder vrolijk dan verwacht.

Wanneer Leonor, Moira, Carol en Yasmin rustig aan het cruisen zijn over de plaatselijke, en behoorlijke lege wegen lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Plotseling neemt een van de vier iets waar in het half hoge gras van de berm. Ze weet het niet helemaal zeker maar ze vraagt toch aan de rest om even te stoppen en terug te gaan om het te onderzoeken. Eenmaal aangekomen blijkt het om een meisje te gaan dat dodelijk gewond is. Niet al te ver daar vandaan staan de vermoedelijke daders hiervan; een stel stropers dat illegaal aan het jagen is. Het viertal besluit om het andere meisje mee te nemen, maar helaas komt ze te overlijden op de achterbank. Ze rijden zo snel ze kunnen naar het dichtstbijzijnde lokale dorpje en gaan daar naar het politiebureau om hun verklaring af te leggen. Het duurt echter niet lang voordat dezelfde stropers  ook arriveren in dit dorpje, en erger nog; op het politiebureau.

Zodra het viertal de mogelijkheid ziet gaan ze er vandoor, maar ze worden al snel op de hielen gezeten door de heren stropers. Onder dwang van een shotgun worden ze tot stilstand gebracht, waarna ze meegenomen worden. Ze proberen nog te ontsnappen, maar hierbij wordt Yasmin in haar rug geschoten. De situatie wordt er niet beter op en het lijkt er op dat de dames op zichzelf aangewezen zijn. Komt dit nog goed?

I'll_never_die_alone_1

No Moriré Solo
De oorspronkelijke titel van deze Argentijnse productie is No Moriré Solo en de film is een ode aan het exploitation genre, waarin films als I spit on Your Grave thuishoren. Als je die film kent, weet je dus ook wel een beetje wat je van deze film kunt verwachten. Het is een moeilijk genre. Om te zeggen dat je een dergelijke film graag ziet klinkt een beetje raar, namelijk. Er zitten een aantal behoorlijk heftige verkrachtingsscènes in en daar moet je maar net tegen kunnen.

Cast & Crew
Adrián García Bogliano is de regisseur van deze film en hij is best bekend met het genre en dan met name horror. Deze jongeman, hij is nog maar 29 jaar, heeft al diverse titels op zijn naam staan en hij heeft zelfs ook nog wel eens geacteerd. Met I'll Never Die Alone laat hij in ieder geval zien dat hij durft en de manier waarop de film in elkaar steekt is ook helemaal niet zo slecht. Het enige wat er eigenlijk op aan te merken valt, is dat sommige scènes in de film wat korter hadden gemogen, maar gezien de speelduur van de film zou er dan misschien te weinig overblijven. Hij blijft trouwens best trouw aan zijn crew. De hoofdrolspeelsters van deze film heeft hij op één na, namelijk al in meerdere films gebruikt. De enige die daar van af wijkt is Magdalena De Santo, die de rol van Yasmin op zich neemt. Zij is een nieuwkomer, en dan niet alleen in zijn films, maar het is meteen ook haar eerste rol. Al met al prima gedaan.

We worden slechts voorzien van een viertal trailers, waaronder de trailer van deze film. Niet echt bijzonder voor dvd's van deze tijd.

I'll_never_die_alone_2

Het gaat te ver om I'll Never Die Alone aan te raden bij het grote publiek. Dit is nu echt een film die voor een select publiek is. Als dit genre, en zeer expliciet in beeld gebracht geweld, je niet ligt, dan zul je gruwelen bij de beelden die deze film je voorschotelt. En toch kan met de beste wil niet gezegd worden dat dit een slechte film is. De film is netjes gemaakt, de beelden, hoe bruut ook, zijn door vaardige handen in elkaar gezet en dat zie je er toch aan af. Combineer dit met goede acteerprestaties van de vier jongedames die de film moeten dragen en je hebt stiekem te maken met best een goede film. Wees echter gewaarschuwd, niet voor de mensen met een zwakke maag!

Film: gelestergelestergelestergrijsstergrijsster
Extra's: halfstergrijsstergrijsstergrijsstergrijsster

Titel: I"ll Never Die Alone I'll_never_die_alone_poster