When in Rome - dvd recensie

When in Rome - dvd recensie

Mannen worden massaal verliefd op Kristen Bell in When In Rome.

Plot
De film gaat over Beth (Kristen Bell) die beweert dat ze niet verliefd wil worden op mannen, omdat ze niet wil dat haar hart gebroken wordt. Als haar zusje haar vertelt dat ze gaat trouwen met een Italiaanse man die ze een aantal weken daarvoor ontmoet heeft, moet Beth halsoverkop naar Italië vliegen om bij het huwelijk aanwezig te zijn. Daar ontmoet ze Nick (Josh Duhamel) een charmante man, die ook nog eens heel aantrekkelijk is. Als Beth voor het eerst van haar leven besluit ervoor te gaan, ziet ze hem zoenen met iemand anders. Dronken springt ze meteen in de fontein van de liefde en haalt ze er verbitterd wensmuntjes uit, om die mensen te redden van de liefde. Wat ze echter doet, is ervoor zorgen dat die mannen, ook al kent ze ze niet, dolverliefd worden op haar en alleen nog maar achter haar aan kunnen zitten. Terug in Amerika komt ze erachter wat een grote fout ze gemaakt heeft en terwijl ze de mannen van zich af moet slaan, probeert ze er ook achter te komen of Nick's liefde wel oprecht is.

when_in rome_1

Chemie
Net als bij alle romantische komedies is het belangrijk dat er chemie is tussen de hoofdrolspelers, dat is namelijk wat bepaalt of de film een succes wordt of niet. In deze film is dat helemaal niet het geval. Het is een raadsel waarom Nick op de neurotische en panische Beth valt, zelfs nadat zij hem een aantal keer afwijst. De chemie tussen de twee hoofdrolspelers is net zo gering als het gevoel van humor in de gehele film. De komedie rust voornamelijk op flauwe grappen en slapstick; eerst loopt Nick bijna tegen een paal aan om vervolgens in een wijnkelder te vallen. Niet grappig. Ook de mannen die achter Beth aanzitten zijn vervelend. Deze mannen zijn zo vol van clichés dat het niet meer grappig is; je hebt magiër Lance (Jon Heder), Italiaan Antonio (Will Arnett), het model Gale (Dax Shepard) en worstenmagnaat Al Russo (Danny DeVito).

Cast
Aan deze namen kun je wel al zien dat het een redelijke sterrencast is. Zo is Kristen Bell bekend van Forgetting Sarah Marshall en de serie Veronica Mars. Josh Duhamel speelde in de twee Transformers films. Jon Heder is bekend als Napoleon Dynamite en Dax Shepard heeft ook al naam gemaakt in het komediecircuit, bijvoorbeeld in Employee of the Month. De grootste verrassing is echter afkomstig van Danny DeVito, waarom hij zo een onbenullige rol in deze film wilde hebben is mij een raadsel.

Jammer
Het is zo jammer dat regisseur Mark Steven Johnson (Daredevil, Ghost Rider) scènes die de potentie hebben om heel grappig te zijn, zoals wanneer Nick en Beth in een pikzwart restaurant gaan eten, verpest door in dit geval Jon Heder door een glazen tafel te laten vallen nadat zijn magietruc mislukt is. Van dit soort momenten zijn er meer en dat is jammer, want de film heeft potentie, maar het wordt gewoon niet waargemaakt.

De dvd heeft een aantal extra's, waaronder een aantal verwijderde scènes die niet echt iets toevoegen. Bovendien staan er een aantal bloopers op, maar die bloopers bestaan vooral uit versprekingen, ook niet echt grappig. Daarnaast staan er twee muziekvideo's op.

when_in_rome.2

Als je ervan houdt naar romantische komedies te kijken, dan kun je de humor van deze film misschien wel inzien. Helaas kan de goede cast er niet voor zorgen dat de rest van de bevolking mee kan genieten. When In Rome is voorspelbaar zoals elke romantische komedie, maar daarnaast ook ontzettend flauw. Johnson kan misschien beter bij stripboekverfilmingen blijven, want deze film is geen succes.

Film:
gelesterhalfstergrijsstergrijsstergrijsster
Extra's: gelestergelesterhalfstergrijsstergrijsster