• Recensies
Zombie Strippers – recensie

Zombie Strippers – recensie

Porno-actrices bijten van zich af!

George W. Bush is voor de vierde keer verkozen tot president van de Verenigde Staten. Het congres is ontbonden en over de hele wereld woeden verschillende oorlogen. In een door de regering gestuurd laboratorium wordt ondertussen, onder leiding van wetenschapper Dr. Crushfield, keihard gewerkt aan een middel om dode soldaten weer tot leven te wekken, zodat ze weer terug gestuurd kunnen worden in de strijd. Het zal je niet verbazen, dat het gruwelijk misgaat.

Stripclub
Een soldaat van een groepje huurlingen wordt tijdens de operatie om de situatie in het labaratorium weer onder controle te krijgen, gebeten door één van de behandelde proefpersonen. Op sterven na dood ontsnapt hij uit het labaratorium, om zich te verschuilen in een naburig gelegen stripclub. Daar gaat de soldaat langzaam ten onder aan de beet. Eenmaal gestorven, staat hij echter ook weer op, waarna het natuurlijk helemaal mis gaat. De ster van de striptent, Kat, wordt gebeten door deze inmiddels tot zombie verworden soldaat en gaat dood. De eigenaar van de stripclub, Ian Essko, is hierdoor compleet geschokt. Maar Kat komt weer tot leven en haar eerste instinct is dansen. Kat danst de sterren van de hemel en het publiek van de stripclub kijkt blijkbaar niet echt op van de nieuwe toestand waarin Kat zich bevindt, maar is eerder nog extra onder de indruk. Essko is meteen weer hoopvol gestemd, en de kleine bijkomstigheid dat Kat na een optreden de onbedwingbare neiging heeft één van de klanten te verorberen, ziet hij wel over het hoofd. Al snel worden de andere strippers jaloers op de aandacht die Kat nu krijgt, en dat heeft natuurlijk verstrekkende gevolgen.

Porno-actrice
Het lijkt op het eerste gezicht natuurlijk een wat vreemde combinatie: Robert Englund, het icoon dat we allemaal (toch) nog wel kennen als Freddy Kruger uit Nightmare on Elm Street samen met Jenna Jameson. Dit pakt echter bijzonder goed uit. Jameson die als stripper natuurlijk niet heel erg ver afwijkt van datgene waar ze bekend mee is geworden, namelijk porno-actrice, laat als zombie zien dat ze toch redelijk kan acteren. De film is ook dermate idioot, dat je weet dat alles wat je ziet met een pak zout moet worden genomen.

Zombiegehalte
Een heleboel zombies aan het begin van de film, en dan ook nog een aantal dames die het vege lijf niet weten te redden en dus in zombies veranderen. De zombie liefhebber ziet in ieder geval voldoende zombies. De effecten zijn absurd, over de top en derhalve ook niet een beetje serieus te nemen. Strippende vrouwelijke zombies, die er met de tijd steeds slechter uit gaan zien, dat is geniaal!

Zombie Strippers is geen geweldige film, en het zet zeker het genre niet op zijn kop, maar is wel bijzonder geestig en nog niet eens zo heel slecht uitgewerkt. Zolang je snapt dat je deze film niet serieus moet nemen, kun je hiermee goed lachen door de werkelijk absurde situaties. Jenna Jameson heeft, ondanks het feit dat ze eigenlijk porno-actrice is, wel een paar geniale scènes en neemt zichzelf gelukkig totaal niet serieus. Robert Englund blijft geniaal met zijn gekke bekken en in de rol van Ian Essko is hij ook nog eens overdreven bang voor bacteriën. Al met al is Zombie Strippers uitstekend vermaak, maar misschien iets minder geschikt voor de die-hard zombie filmfan.

Film: gelestergelestergelestergrijsstergrijsster

Titel: Zombie Strippers
Genre: Horror, komedie