ATM - dvd recensie

ATM - dvd recensie

Een van de normaalste zaken ter wereld voor miljarden mensen wordt in deze film een enge bezigheid.

David werkt op kantoor en heeft net te horen gekregen dat een klant zijn complete pensioen heeft verloren door de verkeerde beleggingen van David. Het raakt hem, maar het is niet echt iets waar hij wat aan kan doen. Zijn collega Corey vindt het een goed moment om de aandacht te verleggen naar een andere collega, Emily Brandt, waar David stiekem een oogje op heeft. Ondanks een eerdere mislukte poging van David om avances te maken bij deze Emily dringt Corey er op aan dat hij het nog een keer probeert tijdens de borrel van het bedrijf. Niet in de laatste plaats omdat Emily haar laatste dag heeft en de kans anders wel eens verkeken kan zijn. Ondanks diverse tegenwerpingen van David, gaat hij die avond toch naar het feestje en raakt inderdaad in contact met Emily. Wanneer ze het feestje verlaat, rent David achter haar aan om te proberen een lunch afspraak te regelen. Emily kan op dat moment geen taxi vinden en David biedt galant aan om haar thuis te brengen, samen met Corey. Als er ergens gepind moet worden, lopen de spanningen op. Dan staat er ineens een dreigende man tussen het pinhokje en de auto.

ATM

Onbegrijpelijke keuzes
In ATM wordt een aantal van de meest onbegrijpelijke keuzes getoond die je ooit gezien hebt. Waarom zou David bijvoorbeeld niet even wat dichterbij rijden met de auto voor hij zelf het pinhokje in stapt? Waarom laten de jonge mensen alle drie hun telefoon liggen? Als het echt zo verschrikkelijk koud was als de film doet geloven, waarom trekken ze dan niet iets warmere kleren aan? Hierdoor verliest de film compleet aan geloofwaardigheid.

Chris Sparling
Wanneer de naam Chris Sparling als schrijver van het scenario wordt genoemd van een film die zich voornamelijk in een kleine ruimte afspeelt, gaat de gedachte meteen uit naar Buried, de claustrofobische film met Ryan Reynolds waar hij het uitstekende scenario voor schreef. Helaas levert ATM niet zo'n goed resultaat op als Buried. De hoofdrolspelers hebben geen van allen het charisma waardoor je om ze zou geven en ze maken keuzes die je je je echt niet voor kunt stellen.

Regie & Cast
David Brooks is de regisseur van ATM en maakt hiermee zijn debuut op het gebied van lange speelfilms. Helaas voor Brooks pakt dat niet goed uit. De cinematografie is op sommige momenten nog wel interessant - er zitten een aantal mooie shots in de film - maar dat kan niet voorkomen dat deze film volledig de plank misslaat. De hoofdrollen in deze film zijn voor Brian Geraghty (David), Alice Eve (Emily) en Josh Peck (Corey) die allemaal betere rollen hebben gespeeld. In deze film kunnen ze het niveau geen van allen omhoog krijgen.

ATM

Extra's:
Deze dvd bevat alleen een aantal trailers.

ATM had op zich een interessante film kunnen worden, maar is door een compleet idiote afwerking daar compleet niet in geslaagd. De personages maken de domste keuzes die je ze maar kunt laten maken en hebben minder uitstraling dan een stuk bordkarton, waardoor je als kijker totaal niet meevoelt met ze. Wat mooie shots kunnen deze film niet redden. Alleen kijken als je niets beters te doen hebt.

Te koop vanaf 8 januari 2013.

David Brooks

Alice Eve