A Sister's Secret - dvd recensie

A Sister's Secret - dvd recensie

Als zus heb je vaak geheimen, daarom heet je ook zus. In A Sister’s Secret worden die geheimen omgezet in pure wraak wanneer Jane haar broer verliest door zelfmoord.

Na de zelfmoord van haar broer Sean geeft Jane (Cynthia Preston) zijn voormalig vriendin Katherine (Alexandra Paul) de schuld daarvan. Sean was een psychoot en controlefreak waar niet mee te leven was, de reden waarom Katherine de relatie verbrak, waarna Sean het leven niet meer aankon. Jane woont samen met haar moeder die terminaal ziek is. Wanneer het bedrijf waar ze werkt met sluiting bedreigd wordt, wil ze er alles aan doen om dit tegen te gaan. Dan kruisen ook weer haar wegen met die van Katherine; de laatste moet proberen op een efficiënte manier het bedrijf te redden, waardoor een aantal mensen zonder werk komt. Aangezien Jane nog een appeltje te schillen heeft met Katherine, zal zij over lijken gaan om haar wraak te krijgen.

A Sister's Secret, Cynthia Preston
Soap gehalte

Om de film een soap te noemen is bijna nog een understatement. De kwaliteit van een goedkope tv productie spat er werkelijk vanaf. Vriendje pleegt zelfmoord, zus zint op wraak, ex-vriendin die het allemaal niet zo slecht bedoelde, familieproblemen, werkproblemen. De makers hadden waarschijnlijk geen inspiratie tijdens de productie.

Alexandra Paul
Wanneer we een film hebben met Alexandra Paul in de hoofdrol, dan weten we bij voorbaat al dat we niet op het filmgoud moeten wachten. Paul is natuurlijk vooral bekend als babe in de uiterst succesvolle jaren ’90 strandsoap, Baywatch. Daarin kon ze naast Pamela Anderson elke dag lekker het strand op en neer huppelen. Hierbij redde ze af en toe iemand van de verdrinkingsdood. Hulde. Maar haar acteerwerk is wat minder van niveau. Ze heeft door de jaren heen aan behoorlijk wat tv producties gewerkt waarin ze soms met wat grotere namen kon schitteren, zoals Night Watch uit 1995, waarin ze naast Pierce Brosnan en William Devane geplaatst werd. Duidelijk is in ieder geval dat ze met haar acteerprestaties niet verder komt dan matige tv producties. Deze film is haar dus op het lijf geschreven.

A Sister's Secret, Paul Whitney, Cynthia Preston, Alexandra Paul
Pierre David

Producent van de film is Pierre David. Deze naam zal bij de meeste personen geen belletje doen rinkelen. Logisch ook, gezien de meeste van zijn producties niet boven matige tv-films uitkomen. David heeft echter meer dan honderd films geproduceerd, waaronder zelfs een aantal films van David Cronenberg. Hij produceerde zijn The Brood, Scanners en de grote cultklassieker Videodrome. Verder komen de bescheiden successen Visiting Hours met Michael Ironside, Pin… en Brian Yuzna’s The Dentist ook uit zijn productiestudio. Zo zie je maar, in elke beerput ligt toch nog een schatkist verborgen.

Met A Sister’s Secret lijkt hij een serie van films over geheimen af te leveren, gezien het uit 2007 komende My Daughter’s Secret en het nog in productie zijnde A Nanny’s Secret. We zijn uiteraard erg benieuwd.

A Sister's Secret, Cynthia Preston

Extra’s: halfstergrijsstergrijsstergrijsstergrijsster
De dvd bevat alleen wat trailers.

A Sister’s Secret is een duidelijk tv product. Leuk voor mensen die de hele dag liggen weg te zwijmelen bij soaps en de herhalingen ervan, maar voor de gemiddelde filmliefhebber is het waarschijnlijk iets om te laten liggen. De naam van producent Pierre David heeft ook weinig betekenis meer, gezien deze man alles produceert wat los en vast zit. Tevens met een actrice als Alexandra Paul in de hoofdrol weet jij bij voorbaat al waar je aan toe bent. Dus dan moet je achteraf ook niet klagen dat je 90 minuten van je leven hebt verspild. Voor mensen die alsnog het idee hebben dat ze de film aan moeten schaffen, het is meer dan de moeite waard om te wachten tot hij een keertje voorbij komt op tv. Zo bespaar je in ieder geval nog wat geld in tijden van de recessie.

Anthony Lefresne

Alexandra Paul
Cynthia Preston