movie scene
Het laatste filmnieuws bekijk je natuurlijk op MovieScene!
Leden
Jon
11 jaar
Dit profiel is 1744x bekeken
Word lid van MovieScene en blijf altijd op de hoogte van het laatste film nieuws en leuke prijsvragen!
REGISTREREN INLOGGENSHOPTOPPERS
WINNEN
UITGELICHT
BEST GELEZEN
LAATSTE REACTIES
-
ijsmummie
Dat lijkt mij geweldige serie , ik keek ... -
ijsmummie
Wauuuuuw wat veel goeie films zit ertuss... -
ijsmummie
He he eindelijk op bluray , mooi voor mi... -
cobrastyle
😍 -
ijsmummie
Oooo wauw die wil graag zien , ik wist ... -
Puzzcat4life
Omg omg Ik wil zo graag naar Endgame! I... -
cobrastyle
Jaaa tof!
LAATSTE REACTIES
Jon Woensdag 26 februari 2014 om 20:13
Sorry, die informatie had ik waarschijnlijk beter achterwege kunnen laten. Maar ik heb dat ooit gelezen in een boek over film in de jaren 90. Het is in ieder geval gedisributeerd door Miramax (Weinstein's productiebedrijf), zoals ook uit deze wikipedia-pagina blijkt: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_released_by_Miramax_Films
Jon Vrijdag 6 december 2013 om 15:56
Dat is nog niet bekend
Jon Woensdag 4 december 2013 om 18:04
Ja, eigenlijk vooral zijn eerste paar films zoals Edison en Alpha Dog. En hoewel ik Runner, Runner nog niet gezien heb, las ik in veel recensies dat hij daar ook niet echt geweldig in was. Maar ik ben eigenlijk wel fan van hem en had waarschijnlijk beter kunnen schrijven dat hij net echt opviel in die andere films, dan dat hij niet overtuigend was.
Jon Dinsdag 24 september 2013 om 17:58
Cornholio, dankjewel voor je reactie!
Ik zal zeker de wetenschappers lezen die je aanhaalt. Zoals je ziet vind ik dit een heel interessant onderwerp :)
Ik zal aan de hand van enkele opmerkingen reageren
1.Je moet beseffen dat dit geen wetenschappelijk artikel is en dat ik ook geen wetenschappers bekritiseer. Dit is ook geen wetenschappelijke site, maar een site die zich bezig houdt met film en populaire cultuur. Ik had het in mijn artikel dan ook niet over wetenschappelijke artikelen, maar over artikelen van filmcritici en schrijvers die zich bezighouden met populaire cultuur.
2. Wat ik vooral duidelijk wilde maken was simpelweg dat een historische film veel meer kan zijn dan slechts een feitelijke, of authentieke weergave van de werkelijkheid en dat het zonde is om een film als slecht te bestempelen alleen maar omdat het geen volledig feitelijke weergave is. Je zegt dat we niet bang hoeven te zijn dat Spielberg pretendeert een historicus te zijn. Dat is precies mijn punt! We moeten naar zijn films beoordelen en bespreken op hoe ze effectief zijn als kunst en entertainment en niet als wetenschappelijke essays over de geschiedenis.
3. Ik benader hier de films als een filmkijker en niet als wetenschapper. Ik geloof graag dat volgens Rosenstone aspecten als vanuit de schouder filmen bijdragen aan een historische feel. Maar als die historische feel bij mij als filmkijker niet overkomt, wat dan? Als filmkijker maakt het mij dus ook niet uit of Rosenstone dramatizatie geoorloofd vind als het de rode draad van de geschiedenis respecteert. Als de rode draad van de geschiedenis niet wordt gerespecteerd, maar dat toch een goede film, of interessante inzichten oplevert is dar wat mij betreft niet erg.
4. Het mag duidelijk zijn dat jij over dit onderwerp meer af weet dan ik (en ik waardeer je reactie enorm), maar ik ben net afgestudeerd aan media & cultuur. Ik heb dus ook artikelen gelezen van wetenschappers die het niet eens zijn met de wetenschappers en theorieën die jij hier aanhaalt.
5. Veel lezers van deze site zullen weinig hebben aan verwijzingen naar Nuit et Brouilard of Sans Soleil. Bovendien heb ik zelf deze films nog niet gezien (ik ben het wel van plan). The Hurt Locker heb ik wel gezien. Ik vind dat het op geen enkele manier kan tippen aan Inglourious Basterds uit dat zelfde jaar.
6. Die films die je in je laatste reactie aanhaalt gebruiken de geschiedenis zeer zeker niet op dezelfde manier als de films waar ik het over heb.
Jon Dinsdag 24 september 2013 om 17:58
Cornholio, dankjewel voor je reactie!
Ik zal zeker de wetenschappers lezen die je aanhaalt. Zoals je ziet vind ik dit een heel interessant onderwerp :)
Ik zal aan de hand van enkele opmerkingen reageren
1.Je moet beseffen dat dit geen wetenschappelijk artikel is en dat ik ook geen wetenschappers bekritiseer. Dit is ook geen wetenschappelijke site, maar een site die zich bezig houdt met film en populaire cultuur. Ik had het in mijn artikel dan ook niet over wetenschappelijke artikelen, maar over artikelen van filmcritici en schrijvers die zich bezighouden met populaire cultuur.
2. Wat ik vooral duidelijk wilde maken was simpelweg dat een historische film veel meer kan zijn dan slechts een feitelijke, of authentieke weergave van de werkelijkheid en dat het zonde is om een film als slecht te bestempelen alleen maar omdat het geen volledig feitelijke weergave is. Je zegt dat we niet bang hoeven te zijn dat Spielberg pretendeert een historicus te zijn. Dat is precies mijn punt! We moeten naar zijn films beoordelen en bespreken op hoe ze effectief zijn als kunst en entertainment en niet als wetenschappelijke essays over de geschiedenis.
3. Ik benader hier de films als een filmkijker en niet als wetenschapper. Ik geloof graag dat volgens Rosenstone aspecten als vanuit de schouder filmen bijdragen aan een historische feel. Maar als die historische feel bij mij als filmkijker niet overkomt, wat dan? Als filmkijker maakt het mij dus ook niet uit of Rosenstone dramatizatie geoorloofd vind als het de rode draad van de geschiedenis respecteert. Als de rode draad van de geschiedenis niet wordt gerespecteerd, maar dat toch een goede film, of interessante inzichten oplevert is dar wat mij betreft niet erg.
4. Het mag duidelijk zijn dat jij over dit onderwerp meer af weet dan ik (en ik waardeer je reactie enorm), maar ik ben net afgestudeerd aan media & cultuur. Ik heb dus ook artikelen gelezen van wetenschappers die het niet eens zijn met de wetenschappers en theorieën die jij hier aanhaalt.
5. Veel lezers van deze site zullen weinig hebben aan verwijzingen naar Nuit et Brouilard of Sans Soleil. Bovendien heb ik zelf deze films nog niet gezien (ik ben het wel van plan). The Hurt Locker heb ik wel gezien. Ik vind dat het op geen enkele manier kan tippen aan Inglourious Basterds uit dat zelfde jaar.
6. Die films die je in je laatste reactie aanhaalt gebruiken de geschiedenis zeer zeker niet op dezelfde manier als de films waar ik het over heb.