movie scene
Het laatste filmnieuws bekijk je natuurlijk op MovieScene!
Leden
Maarten Baars
46 jaar uit Den Helder
Dit profiel is 7891x bekeken
Word lid van MovieScene en blijf altijd op de hoogte van het laatste film nieuws en leuke prijsvragen!
REGISTREREN INLOGGENSHOPTOPPERS
WINNEN
UITGELICHT
BEST GELEZEN
LAATSTE REACTIES
-
ijsmummie
Dat lijkt mij geweldige serie , ik keek ... -
ijsmummie
Wauuuuuw wat veel goeie films zit ertuss... -
ijsmummie
He he eindelijk op bluray , mooi voor mi... -
cobrastyle
😍 -
ijsmummie
Oooo wauw die wil graag zien , ik wist ... -
Puzzcat4life
Omg omg Ik wil zo graag naar Endgame! I... -
cobrastyle
Jaaa tof!
LAATSTE REACTIES
Maarten Baars Vrijdag 18 december 2015 om 09:13
Welgeteld maar 1 alinea over de film. En zelfs die alinea is zeer oppervlakkig. Geen idee waar de film nou over gaat. Dat kan heus wel zonder spoilers. Excuus voor het azijnpissen, maar het is toch jammer de site te zien afbrokkelen. Elke grote concurrent was veel eerder met het plaatsen van recensies. Ik kan me voorstellen dat er ruzies onder de redacteurs was wie deze film zou gaan recenseren. Filmtotaal plaatste er derhalve dan maar twee. Maar dat we hier zo lang hebben moeten wachten vond ik echt heel jammer om te zien. En dan is die recensie ook nog vrij karig. Het zou zomaar kunnen zijn dat je de film niet eens hebt gezien, omdat het stuk bol staat van historische feitjes.
Maarten Baars Maandag 20 april 2015 om 13:15
Hoe je hier als filmliefhebber ook maar enigszins achter zou kunnen staan is mij een raadsel. Als alle superheldenfilms onder 1 dak vallen dan heb je waarachtig zo weinig variatie dat ze echt veel te saai worden. Marvel leidt daar al langer onder. Iron Man, Captain America, Thor...die hebben allemaal niets unieks. Het is dat ze met de Netflix serie Daredevil eindelijk een nieuwe wat rauwere weg zijn ingeslagen. Ook Deadpool zal R-Rated zijn, maar tot nog toe smijten ze het meest met Avengers en kornuiten ons om de oren. Kinderprul is het.
Laat DC dus daarom asjeblieft in handen van andere studio's zijn, want dat schept in ieder geval een verschil van inzicht en dus een verschil in films. Daarnaast heeft Disney al veel langer een eigen DC in handen: Disney's Classics. Houd het daar maar bij, mensen.
Maarten Baars Donderdag 5 maart 2015 om 13:17
Hopelijk zie ik de film ook, maar ik begrijp werkelijk waar niet waar al die kritiek op Blomkamps films vandaan komt. Sure, sommige dingen zijn wat ongeloofwaardig, maar hangen we niet teveel aan onze eigen realiteit in plaats van de door Blomkamp geschaapte visie in zijn films?
Maarten Baars Maandag 2 maart 2015 om 13:15
"Cheryl Strayed maakt een wandeling van 1770 kilometer, maar waarom?" De film niet gezien, maar dit riekt naar het feit dat de auteur van de recensie de film gewoonweg niet heeft begrepen. Heb dit ook ooit gehad, maar in dit geval kun je zonder de film te zien al wel raden waarom ze op reis gaat en is het denk ik de bedoeling van de regisseur geweest het niet aan de grote klok te hangen, omdat kijkers de reden zelf wel kunnen bedenken.
Maarten Baars Woensdag 28 januari 2015 om 09:05
Online? Is dat dus ook via Netflix? Want ik kan hier niet zo goed op wachten. Als iedereen al geniet van Penny Dreadful 2 en ik nog een jaar moet wachten ga ik illegaal doen. Alhoewel ik dat nogal dubieus vind bij tv-series. Vroeger namen we ook op VHS en deelden de videobanden. Nu kunnen we ook delen, maar dan via internet.
Maarten Baars Maandag 7 juli 2014 om 22:30
Op zich zijn je columns degelijk en onderbouwd, maar ze missen een felle mening waarover gediscussieerd kan worden. In deze column leg je gewoon iets uit en hoewel dat interessant kan zijn is het iets wat iedereen wel kan bedenken. Films verdienen niet aan critici maar aan de grootte van de doelgroep. Klare koek. Met alle respect, je vertelt gewoon niets nieuws en ik mis een eigenzinnige aanpak en mening in bijna al je stukken. Daardoor onderscheid je je niet van de rest en dat is jammer.
Mijn hoop ligt op een mening die jij hebt over een onderwerp in filmland waarmee je het oneens kan zijn. Iets wat prikkelt. Succes.
Maarten Baars Maandag 26 mei 2014 om 10:25
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
Hey Marco
Je hebt me overtuigd dat je de intenties van de film hebt begrepen. Van mening verschillen wij echter wel op het gebied van of daar voldoende aandacht aan is besteed door de regisseur. Ik vind het prachtig wanneer regisseurs met kleine zinnetjes grootste dingen kunnen zeggen. En daarom zeg ik ook dat die Saulnier juist heel goed laat zien dat hij een fantastisch regisseur is. Het is 'makkelijk' om de achtergrond en beweegredenen van een vigilante uit te putten en uit de doeken te doen, maar het is een kunst om dat alles samen te vatten in die ene enkele zin. Daarbij is het ook zo mooi als je normaalgesproken in wraakfilms iets zal horen "You wish you had", omdat de aankomende slachtoffers hun eigen leven hadden gered in plaats van "I wish you had" die duidelijk maken dat Dwight liever met zijn ouders was vermoord dan dat hij jaren later zich in een spiraal van wraakgeweld zou moeten begeven. Dat maakt gewoon alles duidelijk. Als kijker moet je zelf nog wel actief analyseren, maar dat maakt Blue Ruin gewoon een fenomenale karakterstudie.
Exploitatie is naar mijn mening een film die zich puur op het beeld concentreert. Dus het is belangrijk wat je ziet en het verhaal is ondergeschikt. Ik zie nogmaals géén exploitatieelementen. Natuurlijk is een wraakfilm een populair uitgangspunt als je een exploitatiefilm wilt maken, maar daar was het Saulnier denk ik niet om te doen. En zelfs als hij van wel zegt, boeit me niet want met Blue Ruin levert hij geen exploitatiefilm af hahaha. Maar zoals ik al zei je ziet het geweld wel keihard in beeld. Rauw. Dreigend. Schokkend. Maar zoals Dwight zijn eerste moord pleegt en hij Wade ziet doodbloeden op de grond voel je direct wat Dwight ook voelt. In een exploitatiefilm had Dwight trots weggelopen en zou je als kijker een gevoel van euforie hebben met zoveel bloed. In Blue Ruin zorgt het geweld voor afschuw en leef je zelfs mee ... hoe kort ook ... met de voormalige moordenaar. Bovenal zorgt dit realistische beeld er dus voor het karakter van Dwight te doen ontwikkelen. Hij doucht, scheert zich en kleed zich netjes. Uiteraard om zijn zus te bezoeken, maar ook alsof hij al het smerige geweld van zich af wil spoelen.
Bijgewerkt: Maandag 26 mei 2014 om 10:26
Maarten Baars Vrijdag 23 mei 2014 om 10:54
MIJN REACTIE BEVAT SPOILERS.
MIJN REACTIE BEVAT SPOILERS.
MIJN REACTIE BEVAT SPOILERS.
MIJN REACTIE BEVAT SPOILERS.
MIJN REACTIE BEVAT SPOILERS.
MIJN REACTIE BEVAT SPOILERS.
(ik heb geen idee hoe ik spoilertags kan gebruiken)
Jammer dat je het niet begrepen hebt. Blue Ruin is in opzet een gewone wraakfilm, maar in benadering genadeloos origineel. Om je statement te weerleggen:
Je beweert dat zijn beweegredenen niet zijn uitgediept. Totaal niet waar. Het feit dat hij zwerver is geworden na de dood van zijn ouders zegt al genoeg. Hij zoekt niet naar bestaansrecht, nee hij heeft voor zijn gevoel helemaal geen bestaansrecht meer. Hij leunde erg op zijn ouders en door de moord leunt hij erg op de dood van hen. Hierdoor is hij obsessief en leeft hij uitsluitend nog maar om de dood van zijn ouders te wreken. Dat is te zien uit het feit dat hij ineens op zijn manier georganiseerd te werk gaat nadat hij te horen krijgt dat Wade vrij is. Klunglig, maar met een duidelijk doel voor ogen. Waarom denk je anders dat hij in een afgedankte auto leeft en die in no-time aan de praat krijgt? Het mooiste is echter nog wel zijn reactie wanneer een van de Cleland-familieleden zegt dat ze hem al lang hadden moeten doden: "I wish you had". Kortom, deze man heeft totaal geen reden meer om te leven door de moord op zijn ouders, maar wil de hele Cleland familie meenemen in zijn dood door de wraakactie waar hij al zijn hele leven op wacht.
De bewering dat dit een mix van art-house en exploitatie is is ook ongegrond. Er is nergens exploitatie - weergave van sex/geweld ten koste van het verhaal - te bekennen. De gruwelijke beelden van de dood zijn zo eng realistisch dat ze de functie hebben over te brengen hoe het voor een 'gewone' man als Dwight moet zijn om iemand te doden. En tegelijk om te onderbouwen dat hij werkelijk geen enkel uitzicht meer heeft dan samen met de familie Cleland de dood in te gaan. Al die gruwel, er is geen terugkeer. Hij heeft er zichtbaar ook meer moeite mee dan zijn vriend die hem redt uit de klauwen van Teddy.
Dus het is te hopen dat meer mensen de film wel begrijpen. Jeremy Saulnier weet met een standaard premisse toch een verhaal te creëren zoals maar weinigen weten te vertellen. De wraak in de film is slechts een onderdeel. Het werkelijke verhaal speelt zich af in Dwight.
Bijgewerkt: Vrijdag 23 mei 2014 om 10:56
Maarten Baars Dinsdag 20 mei 2014 om 10:25
Reactie op godzilla recensie:
Wat zijn jullie mild. Inderdaad, de bedoeling was daar om er ook een menselijk aspect aan te geven. En dat valt Gareth te prijzen. Maar om in een monsterfilm als Godzilla het monster slechts 5 tot 10 minuten schermtijd te geven is een schandaal te noemen. Zeker als je bekijkt dat die 5 tot 10 minuten zo verdraaid indrukwekkend zijn dat de teleurstelling groot is dat we niet veel te zien krijgen. Als het gevecht begint schiet Gareth's aandacht steeds weer uit naar de meest fletse acteur ooit: Aaron Taylor-Johnson.
Als dat menselijke aspect had gewerkt, dan was dat niet zo heel erg geweest. Maar als je zo'n slechte acteur in dienst neemt dan is het wel heel moeilijk om er nog iets uit te halen. Aan de andere kant heb je ook het verhaal dat veel te mager is. Een man, een vrouw, een kind...mannetje moet vechten, vrouwtje moet beschermen...hoe cliche is dat? Dat is toch totaal niet interessant?
Verder hebben al die andere acteurs ook vrij weinig te doen. Watanabe rakelt alleen maar zorgwekkende conclusies op uit zijn onderzoek naar Godzilla en de MUTO's. En Strathairn is er alleen maar om te zeggen dat hij het volk belangrijk acht en dat als excuus ziet om bommen te gebruiken. De enige acteurs die achtergrond krijgen zijn Juliette Binoche (in mindere mate maar toch) en Brian Cranston. Vooral Brian heeft veel karakter doordat hij zijn vrouw moet achterlaten. Waarom schrijf je dan zo'n topactrice er al gelijk uit en laat je een karakter met body binnen het uur al sterven?
Er is zo veel mis met deze film waardoor het goeie zo dik is ondergesneeuwd dat teleurstelling echt de boventoon voert. Want inderdaad, alle goede aspecten die jullie opnoemen zijn er wel degelijk. Maar als je anderhalf uur lang naar die modelpop moet kijken die ontsnapt is vanachter de ramen van de lokale kledingwinkel, dan wordt je echt kwaad dat Edwards niet meer heeft kunnen doen met het verhaal dan dit. Want als je tijdens de gevechten dan ook nog eens veel te veel terugkeert naar die saaie Aaron dan kookt je bloed over van woede.
Bijgewerkt: Dinsdag 20 mei 2014 om 10:34
Maarten Baars Maandag 14 april 2014 om 13:14
Ik vond de eerste aflevering bijzonder simpel in elkaar gezet. Teveel filmische muziek en gezapige cameravoering. De verwijzingen naar Psycho zijn daarbij ook erg gekunsteld verwerkt. Heel vaak wordt Norman bij naam en toenaam genoemd, terwijl dat niet hoeft. Haar moeder en zijn nieuwe vriendinnen maken daar teveel gebruik van.
Ik kan ook nog wel even doorgaan over de ongeloofwaardige relatie(s) die hij heeft met de heetste chicks uit de buurt en de politie die zomaar even langskomt ter controle en niets ruikt als ie vlak naast het lijk staat te plassen. En waarom kijkt ie zo wantrouwig?
Maarten Baars Maandag 17 maart 2014 om 10:00
Je steekt met kop en schouders boven de andere columnisten hier uit. Qua schrijfstijl, maar ook heb jij een wat rotsvastere mening. Anderen stellen vaak in hun column nog zoveel vragen om hun mening heen, alsof ze hun huiswerk nog niet hebben gedaan. Dus dank.
Maarten Baars Maandag 17 maart 2014 om 09:59
-
Bijgewerkt: Maandag 17 maart 2014 om 10:00
Maarten Baars Vrijdag 7 februari 2014 om 20:15
Ook ik begrijp best dat Hoffman qua acteur veel waardevoller was dan Walker. Ook begrijp ik dat Hoffman meer gemist zou worden dan Walker. En ookal weet ik dat je het niet zo bedoelt, het komt wat koud over als je zegt dat de reacties van de Walker-fans gemaakt waren en jouw reactie en die van vele anderen met jou oprecht. Liever 10 Paul Walkers dan 1 Hoffman, ook niet helemaal netjes als je het mij vraagt. Nogmaals. ik wéét dat je het zo niet bedoelt, maar dan moet ik het wel gooien op een wat ongelukkig keuze in schrijfstijl. Want de dood wens je niemand toe.
Sterker nog, de dood van Walker shockeerde mij meer dan de dood van Hoffman. Dat komt omdat Hoffman zo'n klootzak is geweest drugs te gebruiken. Het is triest natuurlijk dat hij psychologisch een zo'n staat is geweest dat hij drugs koos, maar dood aan een overdosis brengt bij mij niet heel veel empathie op voor de verantwoordelijke. Eigenlijk ben ik gewoon boos op Hoffman. "Lul! Ik wou nog zoveel films van je zien en dan doe je dit!"
Walker ging dood door een race-ongeluk. Dat is ook wel het lot tarten, maar in vergelijking met drugs toch een wat minder stomme dood. Tevens zat hij niet eens achter het stuur. Qua acteur mis ik hem, maar qua dood vond ik het triester. En voor zijn fans? Die reacties zijn niet gemaakt. Zij hielden van zijn werk in Fast and Furious en voor hen is zijn dood dus een gemis.
Mijns inziens had je het beter kunnen gooien op wie er in de filmwereld het meest gemist zou worden. Dan kun je je voorkeur uitspreken voor Hoffman, maar ook dan voelt het voor mij dat je op het randje zou zitten. Het blijft de dood en ik vind dat je dan voorzichtig moet zijn met vergelijken wie we liever dood hebben en wie niet.
Rest me wel te zeggen dat Hoffman als acteur inderdaad gemist zal worden. Ook door mij. En ja, ook ik mis qua acteerwerk dhr Walker natuurlijk veel minder. De Fast and Furious films kunnen mij helegaar niet boeien.
Maarten Baars Donderdag 30 januari 2014 om 09:28
Dit wordt de Oscarinzending voor de Academy Award 2016! I tell you this!!!
Maarten Baars Dinsdag 7 januari 2014 om 09:13
Een klein puntje; als je de stelling dat fuck wel degelijk inhoud kan hebben wil onderbouwen door een scène uit The Wire als voorbeeld te geven, geef dan ook kort uitleg waarom dat zo'n goed voorbeeld is. Voor mensen die The Wire niet hebben gezien is deze onderbouwing nu bij voorbaat al nutteloos.
Verder bedankt voor je grappige column. Vanaf nu krijgt Moviescene meer bezoekers dan ooit via Google. ;-)
Bijgewerkt: Dinsdag 7 januari 2014 om 09:14
Maarten Baars Dinsdag 10 december 2013 om 21:05
Goed verwoord en precies volgens mijn verwachting. Al heb ik de film niet gezien, de trailers konden mij niet raken. De vormgeving lijkt teveel op Rapunzel en de Disney-elementen zijn veel te duidelijk aanwezig. Dat het rendier niet praat is tegenwoordig niet meer zo on-Disney. In Rapunzel was het paard het diertje zonder mond. En zelfs het huisdiertje van Rapunzel kon niet praten. Wellicht was het daarom alleen al een betere film.
Maarten Baars Donderdag 28 november 2013 om 16:45
Nu.nl vond het vier sterren waard. Cinema.nl ook 3. Ik moet Oldboy toch maar een keer gaan zien. De originele versie wel te verstaan. Wel jammer, want Josh Brolin, Spike Lee, het had zo mooi kunnen zijn.
Maarten Baars Dinsdag 13 augustus 2013 om 21:04
Ik kan me niet voorstellen dat deze film echt zo slecht is. Dat het moraal er dik bovenop zou liggen leek mij bij voorbaat al duidelijk. Daarnaast zijn de redenen die je opnoemt om plotgaten te beschrijven geen sterke redenen. Een ruimteschip bouwen voor een select aantal mensen lijkt mij goedkoper dan een hele planeet weer beter te maken. Daarnaast is het ruimteschip niet alleen bedoeld om de aarde te ontvluchten maar ook om de mensheidte verbeteren door mindere mensen te scheiden van de betere. Precies wat ze in de tweede wereldoorlog deden. Stop de mindere maar in vuile getto's (joden) en de betere geef je een auto en een rijk leven (de ariërs). Of sterker nog, de aarde in Elysium is een groot concentratiekamp geworden waar de mensen (lees gevangenen) zelf aan hun eigen ondergang moeten werken. Net zoals in de concentratiekampen destijds ook vaak het geval was. Ik moet dus nog maar zien of al je redenaties deze film af te keuren stand blijven houden. Je hoort nog!
Bijgewerkt: Dinsdag 13 augustus 2013 om 21:07
Maarten Baars Dinsdag 30 juli 2013 om 16:23
Ja, deze film is echt geweldig. Zwakke special effects, maar scenariotechnisch bijna een meesterwerk. Bijna, want het christelijke aspect is welliswaar geloofwaardig als onderdeel van het verhaal, maar iets te karikaturaal uitgewerkt in de vorm van de rol die Marcia speelt. Ze komt iets te indringend over en het had het karakter gesierd als ook zij een soort van ontwikkeling had doorgemaakt in plaats van dat ze zo snel al denkt door te hebben wat er aan de hand is.
Maarten Baars Maandag 8 juli 2013 om 11:08
Waar ik me nog steeds over verbaas is dat deze film bijna geen spatje bloed zou vertonen. Is dat waar? En zo ja, hoe komen ze daar mee weg in een film over mensenetende zombies?
Maarten Baars Maandag 24 juni 2013 om 15:54
Waarom staat Batman uit 1966 er eigenlijk niet in? Die was wel echt een afgang.
http://www.youtube.com/watch?v=h-8kWh6AEJg
Maarten Baars Maandag 24 juni 2013 om 15:53
Goeie lijst
Bijgewerkt: Maandag 24 juni 2013 om 15:53
Maarten Baars Maandag 17 juni 2013 om 12:01
Held!
Maarten Baars Maandag 10 juni 2013 om 14:32
Deze man verschiet zijn kruit met dit soort onzin. Net als Ben Affleck laat zien dat hij beter is achter de camera kan Shyamalan zich beter bij het bedienen van de pen houden. "Devil" was namelijk een alleraardigst stukje horror.
Maarten Baars Donderdag 6 juni 2013 om 14:41
Die Untergang is een intens overschatte film. De eerste keer ben je weggeblazen door de vertolking van Hitler. Maar de tweede keer valt het simplistische verhaal enorm op en is zelwordt zelfs het karakter van Hitler een karikatuur. De rest van de films in deze lijst hebben hun plek dubbel en dwars verdiend.
Maarten Baars Woensdag 29 mei 2013 om 20:47
Blue Sky Studio's weet al een lange tijd geen echte uitblinkers te maken. De nieuwe Ice Age film was lang niet zo onderhoudend als 1, 2 en zelfs 3. Rio heeft zijn momenten, maar de chemie die Ice Age 1 had mist compleet. En dat terwijl Dreamworks als tweede in de ranglijst enorm aan de weg timmert met hits als The Croods en binnenkort volgens mij hoge ogen gaat scoren met Turbo.
Bijgewerkt: Woensdag 29 mei 2013 om 20:47
Maarten Baars Dinsdag 14 mei 2013 om 10:11
Ik heb Cabin in the Woods niet gezien, maar volgens mij is dat - en correct me if i'm wrong - eerder een film OVER de horrorfilm dan dat het daadwerkelijk een horror is. Ik neem aan dat mijn lieftallige collega hier op zoek is naar horror waar ze nog nachten van wakker ligt. Ik denk dat we daar gewoon inderdaad te volwassen voor zijn. We zijn geen kind meer dat in alles gelooft. We relativeren alles wat we zien en geloven pas dat het echt is als het op het journaal komt of op één van de obscure websites die het internet rijk is. En dan nog is het niet eng, maar eerder gewoon goor en schokkend.
Zo is Evil Dead ook. Het origineel was al niet als bedoeling om kijkers bang te maken. Het was gewoon goor. Net als de remake. Natuurlijk wordt er in de campagne geluld over dat de film het engste is wat je ooit zag. Maar de fans die van dit soort films houden vinden dat niet en hoeven dat ook niet. Het is gewoon gaaf om zulks gruwelijks te mogen zien zonder dat het echt is. Juist omdat we weten dat het niet echt is, is het leuk. Pas als het echt zou zijn zouden we nachten lang wakker liggen denk ik.
Maar ik ben het niet eens met dat horror dood is. De beste horror komt gewoonweg niet in de bioscoop. Niet altijd tenminste. Zo vind ik Insidious en Sinister beide vreselijk enge films. Mensen die klagen over clichés kunnen wat mij betreft beter naar een ander genre kijken. Horror gaat nou eenmaal samen met clichés. Het gaat erom hoe de regisseur ze uitspeelt. En als je je daar overheen kunt zetten en kunt genieten van de nep-wereld die je gegeven wordt en je erin kunt laten zuigen, pas dan is een horror echt eng.
Maar als je het over horror hebt met een diepgaand verhaal zoals The Exorcist...ja...poeh...misschien moet ik Laura dan wel gelijk geven. Immers, de enige film die ik daarin kan noemen is inderdaad The Exorcist van heel lang gelee. Alhoewel...kijk Calvaire asjeblieft.
Maarten Baars Vrijdag 10 mei 2013 om 15:32
Cloverfield rust teveel op het feit dat ze iets hebben gedaan wat nog nooit eerder vertoond is. "Kijk, wij maken found-footage binnen het monstergenre!" En dat is ze te prijzen, ik was ook enorm benieuwd naar deze film en was er ook van overtuigd dat het een topper zou worden. Ze vergaten echter iets met het verhaal te doen. Dan hoef je geen diepzinnige dialogen te schrijven, maar het verloop van het verhaal is veel te clichématig en de opening lijkt wel op een verslag van een afterparty na een modeshow: zoveel fotogenieke jongeren zie je niet vaak bij elkaar. Het neemt allemaal de realiteit weg en maakt van Cloverfield gewoon geen bijzondere film.
Maarten Baars Woensdag 8 mei 2013 om 11:22
Red Riding Hood...Wrath of the Titans...kan onmogelijk iets worden!
Maarten Baars Maandag 29 april 2013 om 11:37
En binnenkort mag onze collega Jasper ten Hoor uitpakken met zijn korte film Rood. Over hoe het Roodkapje verging na die bijna-dood-ervaring in de buik van de wolf.
Maarten Baars Dinsdag 23 april 2013 om 16:31
Oh kom, deze film is lang niet zo slecht als Purgatory.
Maarten Baars Woensdag 13 maart 2013 om 22:35
Woah, ik moet zeggen, die Carrey lijkt niet meer Carrey. Zijn lage stem en accent is enorm overtuigend. Vond Kick Ass 1 erg tegenvallen. Nu met Carrey erbij heb ik toch wel zin om hem te zien acteren weer.
Maarten Baars Vrijdag 22 februari 2013 om 15:50
Strijdbijl lijkt verre van begraven. Megan Fox het schildpadden laten doen is de ultieme poging haar te vernederen.
Maarten Baars Dinsdag 19 februari 2013 om 11:40
Een ander heel goed voorbeel dis de serie "Luck" met Dustin Hofmann. Deze serie was niet eens slecht en een tweede seizoen was al gepland na de eerste aflevering van het eerste seizoen die door Michael Mann werd geregisseerd. Maar tijdens een ongeluk verloor één van de paarden het leven wat de reden was dat de hele serie werd gecanceld. Toch jammer, want hoewel ik de serie helemaal niet gezien heb zag het er alleraardigst en veelbelovend uit.
Maarten Baars Donderdag 31 januari 2013 om 12:46
En die zal realistischer en duisterder zijn met Christopher Nolan in het productieteam.
Maarten Baars Maandag 28 januari 2013 om 12:26
Ik vind het juist vreselijk. Na X-Men 3 wilden we de franchise liever doen vergeten. En toen kwam Matthew Vaughn met een denderende nieuwe X-Men film waarbij de acteurs hun rollen bijna allemaal perfect droegen. Nieuw leven was er in geblazen. Nieuwe acteurs. Nieuw gezicht. Tijd voor een nieuwe geweldige Franchise. En dan gaan ze nu toch weer helemaal terug naar het circusgroepje van weleer. Inclusief regisseur. Nu had Singer wel de betere X-Men films gemaakt, maar Vaughn liet toch echt zien hoe het allemaal had moeten zijn.
Maarten Baars Vrijdag 25 januari 2013 om 11:24
Inderdaad Tom, meestal is het óf je bent een trekkie, of een eh...warsie? Maar goed, nu zal er één regisseur verantwoordelijk zijn voor beide werelden. Goede keuze inderdaad ja. Komt wel goed denk ik. Hij weet franchises van anderen denk ik wel goed naar zijn eigen hand te zetten.
Ik was overigens meer een trekkie. Zeker na de laatste drie SW-films.
Bijgewerkt: Vrijdag 25 januari 2013 om 11:25
Maarten Baars Vrijdag 25 januari 2013 om 11:22
De vrouwen lezen het boek, de mannen gaan naar de film. Zeker met Kunis in de hoofdrol. Maar ook met Emma Watson overigens.
Bijgewerkt: Vrijdag 25 januari 2013 om 11:22
Maarten Baars Maandag 14 januari 2013 om 09:20
Een ex-moviescener beweerde dat er geen spanningsboog was. Waarom ging die premiejager (Waltz) voor 12.000 dollar als er veel meer te halen viel bij andere opdrachten? Voor Django was zijn beweegreden natuurlijk duidelijk. Daarnaast speelt Waltz zijn rol wel goed, maar op dezelfde manier als hij in Inglourious Basterds speelde, alleen was ie nu een good-guy.
Ik heb zelf de film niet gezien.
Maarten Baars Maandag 7 januari 2013 om 14:52
Dexter is naar ik verneem al lang niet meer wat het was. Een van de grootste fans, mijn broer, haakte bij seizoen 7 halverwege af. Ook hoor ik dingen die echt niet kunnen, dat Dexter gewoon door kan gaan met moorden als SPOILER!!! [spoiler]zijn zus achter zijn verborgen agenda komt[/spoiler]. Dexter had wat mij betreft max 5 seizoenen mogen duren zodat de SPOILER!!! [spoiler]moord op zijn vrouw[/spoiler] zo'n beetje in seizoen 5 werd afgewerkt naar een mooi indrukwekkend slot.
Maarten Baars Zaterdag 29 december 2012 om 20:26
Kom op Nico, Arnold Schwarzenegger heeft twee leuke films op zijn naam staan. En drie, als je die van jou meerekent. Want Terminator 1 en 2 zijn best te pruimen films. Acteren kan hij inderdaad niet, maar Cameron zette hem op een rol waarin hij dat niet hoefde te doen.
Peter, Shia LaBoeuf gaat acteren in een pornofilm van Lars von Trier. Hier heb je je andere rol. Laat me weten wat je ervan vindt!
Maarten Baars Vrijdag 28 december 2012 om 10:23
Daarom deed ik niet mee aan deze lijst. Te weinig films gezien en ik zie hier echt enkele films tussen staan die dan misschien wel niet aan de verwachtingen voldeden en oke, misschien zelfs slecht waren. Maar Prometheus in een FLOP lijstje vind ik overdreven. Wél een van de grootste teleurstellingen, maar een slechte film allerminst. Eigenlijk had ik gewoon 17x Het Bombardement verwacht.
Maarten Baars Woensdag 19 december 2012 om 12:45
Het zou volgens critici clichés regenen. Ik lees daar in dit artikel niets over. Toch vraag ik het me af. Hoe kan het dat iedereen gehakt maakt van deze film en Moviescene hier louter en als enige positief over is? Benieuwd wat de schrijver vindt van de regen aan clichés. Hebben de critici ongelijk? Of gaat Ate de Jong goed met deze clichés om? Immers, films die vol zitten van clichés kunnen evengoed een zeer goede film zijn. Zo denk ik altijd wanneer ik een Pixarfilm zie.
Maarten Baars Vrijdag 30 november 2012 om 09:36
@Geronimox, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Je hebt helemaal gelijk dat het uitermate raar is dat een vampier helemaal dood is, behalve zijn zaad. En of we blij moeten zijn met dit einde? Maar natuurlijk! Eindelijk geen nietszeggende verfilmingen van bouqethorrors.
Maarten Baars Woensdag 28 november 2012 om 10:12
Ze blijven bewust vaag, Jan. Dus je kunt eigenlijk nog niet veel over de synopsis zeggen en dus ook nog niet weten dat het een slechte synopsis is. Daarbij, je kunt wel de originele aflevering bekijken met Gary Mitchell als karakter erin, maar wat J.J. Abrams met zijn eerste Star Trek film gedaan heeft is het hele universum veranderen door middel van een tijdreizende villain. Zo heeft hij nu vrij baan om te doen wat hij wil. Het zal dus zeker geen remake worden, maar natuurlijk wel een film die zijn connecties heeft met de originele Star Trek Series/Films. Maar als je de stijl van J.J. Abrams in de eerste film niet goed vond, ja dan begrijp ik dat je er niet naar uit zult kijken...
Maarten Baars Woensdag 28 november 2012 om 10:06
Nee, ik vind het jammer dat Brian Singer weer terugkeert. Zijn X-Men films waren leuk en goed in vergelijking met andere superheldenfilms van destijds. Toen hij het roer verliet werden de films inderdaad vreselijk plat en saai en verlangden we met z'n allen de terugkeer van de pionier van de X-men films.
Maar toen kwam Matthew Vaughn. En hij zette de lat hoger dan Brian Singers films. Hij creëerde een nieuwe standaard voor de X-Men films. Films met veel actie en veel sensatie, maar ook met perfect psychologische onderbouwing. Geen slappe one-liners van Magneto, maar een echt mens met echte problemen en een echte overtuigende drang naar de destructie van de mens.
Ik vraag me af of Brian Singer van Vaughn heeft geleerd. Dat ook hij zoiets weet te bewerkstelligen en dat hij de richting die Vaughn op was gegaan gewoon goed weet op te pakken. In het CV van Singer staan wel wat goede films hoor, maar wat mij betreft is die lijst veel te wisselvallig. En de laatste tijd? Nee, Singer is zeker geen bijzondere regisseur.
Maarten Baars Woensdag 28 november 2012 om 09:55
@Armand Lahaije, die had ik ook kunnen kiezen. Weken, misschien zelfs maanden lang durfde ik niet meer naar bed te gaan. Wellicht heb ik aan deze horrorfilm mijn liefde voor het genre te danken. Ik omarm de angst die ik heb na het zien van een horrorfilm. Waarschijnlijk omdat het me doet denken aan mijn kindertijd. Waarschijnlijk omdat het me doet denken aan de tijden dat ik doodsbang in bed lag, bang dat de man met de scheermessen als nagels mij open kwam rijten.
Maarten Baars Dinsdag 27 november 2012 om 11:33
Het eerste seizoen kon me niet boeien. Iets teveel gekeken naar andere zombiefilms en teveel gezemel over dingen. Daarom verbaasde me het nogal dat ik het tweede seizoen wél goed vond en het me zelfs echt enorm boeide. De gesprekken tussen de karakters dienden doel en zorgden voor een gevoel hoe het moest zijn een nieuw bestaan op te bouwen in een wereld dat eigenlijk toch nooit meer de oude zal worden. Indrukwekkend was de karakterverandering van Shane en nog boeiender is de karakterverandering van Rick aan het begin van seizoen 3. Geweldig en mensen die het gezemel irritant vonden zoals ik zouden toch opnieuw de serie moeten bekijken en iets anders verwachten dan series als Dead Set.
Maarten Baars Donderdag 22 november 2012 om 23:48
@Timothy, een alleen smerige horror is ook wel leuk hoor. Maar dan zal het nooit een lijstje halen. Ja, wellicht het lijstje van meest smerige horrors. Dead Set is overigens goed smerig, maar bevat zoals ik al beschreef ook de nodige inhoud om zodanig te beklijven dat het in dit lijstje voorkomt.
@Remco en @Marc T, Shaun of the Dead kon me echt werkelijk niet zodanig bekoren dat ik het in het lijstje zou opnemen. Hij is leuk en wel grappig, maar bij lange na geen meesterwerkje.
Maarten Baars Dinsdag 20 november 2012 om 12:27
Misschien wel goed voer voor een remake, die The Execution Of Mary
Maarten Baars Maandag 19 november 2012 om 10:57
Als ze nieuwe Star Wars films willen maken, dan gewoon een compleet nieuw verhaal wat zich lang na de laatste episode afspeelt, waarbij al die personages al zijn overleden. Je moet niet willen dat de films gaan lijken op de voorgaande films. Het zijn films uit de jaren 80 (de goede dan) en we leven nu in 2012 en nog jaren later wanneer die Star Wars film uit zou moeten komen. Géén opa's en oma's in de Star Wars films dus en zelfs ook niet nieuwe acteurs die dezelfde rollen van welleer spelen, maar gewoon een versie nieuwe garde die wellicht een geheel nieuw leven kunnen blazen in de Star Wars franchise.
Praat anders even met J.J. Abrams die Star Trek op slimme wijze nieuw leven inblies.
Bijgewerkt: Maandag 19 november 2012 om 10:59
Maarten Baars Donderdag 15 november 2012 om 16:05
Perikelen rondom een gezin. Ik zie een Nederlandse productie gewoon niet iets als Roseanne nadoen zonder daarbij op Oppassen te lijken. Dus ik beweer niet dat Oppassen véél overeenkomsten heeft, maar als je Roseanne zou remaken in Nederlandse troep denk ik dat je zoiets krijgt. Misschien dat ze wel wat eh...minder liefjes zullen zijn, maar toch. Tevens zeg ik het gewoon omdat het een stom idee is.
Maarten Baars Donderdag 15 november 2012 om 14:59
Dit was toch al eens gedaan? Getiteld: Oppassen!
Maarten Baars Donderdag 15 november 2012 om 11:55
Doet me denken aan "Niet Zonder Jou". Een prachtige documentaire over eigenlijk precies hetzelfde onderwerp. Zoon Peter Lataster heeft samen met zijn vrouw zijn ouders gefilmd in het laatste jaar waarin moeder steeds verder wegzakt in haar alzheimer ziekte. Lieve film, maar gaandeweg steeds schrijnender met een enorm ontroerend slot. Ga die ook zien!
Maarten Baars Donderdag 8 november 2012 om 13:50
Een tip is ook Last Night van Don McKellar. Het is wel wat lang geleden dat ik de film heb gezien, maar het zet een treffend beeld neer van het einde der tijden. Niets doet er meer toe lijkt het. Wat goed werkt is dat de mensheid precies weet wanneer het onheil zal toeslaan. Daardoor wordt het einde der tijden door sommigen 'gevierd' als een soort nieuwjaarsfeest. Een toplijst allertijden klinkt over de radio, mensen vinken hun to-do lijstjes snel af en een menigte verzamelt zich op de straten om met z'n allen af te tellen.
En mag ik nog een DonMcKellar film toevoegen? Geen regiewerk van hem, maar hij schreef het scenario: Blindness. Een onderschatte film! De wereld vergaat eigenlijk niet, maar wordt wel zodanig ontregeld dat ik het een apocalyptische film vind. McKellar laat in zijn scenario feilloos zien hoe mensen zich naar elkaar toe bewegen ten tijde van rampspoed, maar de kans groot is dat ze elkaar laten gaan wanneer alles weer goed komt. Geweldige rol van Julianne Moore!!
Bijgewerkt: Donderdag 8 november 2012 om 14:14
Maarten Baars Dinsdag 30 oktober 2012 om 14:10
Opvallend dat je "The Woman" noemt. Wat mij betreft zeker een tip, maar wel een film die niet zo heel makkelijk in een hokje te plaatsen valt. De film heeft meer te zeggen dan alleen maar een verhaal. Er gebeuren dingen die in een normale film als ongeloofwaardig zouden worden bestempeld. Eenieder die de film dus ingaat met als doel een 'gewone' horror te kijken komt bedrogen uit en zal klagen over de belachelijke keuzes de karakters hierin maken.
Maarten Baars Vrijdag 26 oktober 2012 om 12:04
Lijkt mij echt helemaal geweldig mooi en ontroerend. Maar ook ongemakkelijk. Kortom, zien dit!
Maarten Baars Donderdag 18 oktober 2012 om 21:49
The Beast hoort toch lelijk te zijn? Dit is meer een soort van Hugo Boss model...
Maarten Baars Vrijdag 12 oktober 2012 om 14:43
Uitermate dubieuze lijst met ontzettend veel toppers. En dan kan je mening verschillen, om ze om te dopen tot overgewaardeerd is een tweede. Kom op man, Fight Club...ha ha ha sorry. Maar je kan het geen goede film vinden, overgewaardeerd is het toch echt niet.
Maarten Baars Woensdag 3 oktober 2012 om 13:38
Ik heb heart shaped box gelezen, Joe Hill's eerste boek. Vreselijk griezelige eerste akte, maar steeds clichématiger naar het einde toe. Wellicht dat deze film daarom eerder wordt verfilmd dan Heart Shaped Box, dit terwijl laatstgenoemde al langer op IMDB staat om te verfilmen.
Maarten Baars Dinsdag 2 oktober 2012 om 15:08
Leggen ze ook uit hoe je 'de waterval' doet?
Bijgewerkt: Dinsdag 2 oktober 2012 om 15:09
Maarten Baars Donderdag 20 september 2012 om 11:19
Had ff gewacht tot Von Triers "Nymphomaniac".
Maarten Baars Woensdag 19 september 2012 om 23:44
De film totaal niet begrepen. Jammer. Want dit is Brody's béste rol tot nu toe. Je zegt uiteindelijk wel dat zijn acteren niet overtuigt door het script, maar je begint direct met een statement dat Brody simpelweg niet overtuigt. Alsof het dus ook aan hem ligt wat in de verste verte geen waardige conclusie is voor wat hij hier laat zien. Deprimerend? Jazeker, dat is het helemaal. Maar hij niet alleen. Alle personages zijn deprimerend, alleen wordt hij meer belicht omdat hij de hoofdpersoon is.
De film is zeker niet té zwaarmoedig, omdat het karakter van Brody welliswaar zwaarmoedig is, hij vécht er wel tegen. Hij vecht tegen zijn verleden om precies het tegenovergestelde te doen van wat hem toen is aangedaan. Daarbij worden niet álle leerlingen belicht en afgeschilderd als afgedankte pubers. Omdat we door de ogen kijken van Henry maakt dat we dat ook zo zien. Dus in feite is deze film een klaagzang van Henry. Te zwartgallig om zelf ook zo te denken, maar vanuit dat perspectief is het wél een klaagzang met rake punten waar wij als 'wat vrolijkere mensch' veel mee kunnen. En vanuit zijn dal raakt het ons als kijker veel meer als hij probeert positieve dingen te doen. Tranen springen dan ook in de ogen bij het laatste shot.
Ge
Wel
Dig
! ! !
Bijgewerkt: Donderdag 20 september 2012 om 10:47
Maarten Baars Zondag 16 september 2012 om 21:33
He Remco, 28 Days Later gaat in letterlijke zin niet over zombies nee, maar zoals ze zicht gedragen en zoals het virus zich verspreid kun je het wel degelijk een zombiefilm noemen. Maar inderdaad, de geinfecteerden zijn nog steeds mensen. Ze zijn ziek en daardoor extreem agressief, maar in feite alleen maar ziek en niet dood.
Maarten Baars Maandag 3 september 2012 om 10:47
Niet je overtuigendste stuk. Als je de kids van beroemde acteurs gaat bekritiseren op de manier hoe ze de rol hebben bemachtigt sla je de plank toch mis. Ik snap de hele heisa rondom Jayden Smith niet. De film met zijn vader is tenenkrommend zoetsappig, maar slecht acteert hij daar niet in. Er zijn talloze voorbeelden waarin kinderen nog veel slechter speelden. En heb je Maleficent al gezien? Nee, dus houd je beoordelingen over acteurs (hoe ze ook het vak in kwamen rollen) nadat je de film hebt gezien.
Maar laten we eens aannemen dat het een feit is dat Jayden Smith in The Pursuit slecht acteert. En dat dochtertje Jolie eveneens onder de maat presteert (in hoeverre je dat kan beweren van een kind van 4). Dan nog bestaat hun acteercarrière uit vallen en opstaan. Doordat hun ouders al gerenomeerd acteurs zijn hebben ze het voorrecht om het op een andere manier te leren: door gelijk voor de leeuwen gegooid te worden. Is ook niet niks om door critici uitgejoeld te worden.
Tot slot nog even Clint Eastwood...de titel zegt acteurs die niet moeten acteren. De eerste stukjes gaan over acteurs die zouden moeten stoppen en dan begin je over de legendarische Clint "Well do ya punk" Eastwood. Dat het een misstap was daar is iedereen het wel over eens, maar hem dan in de context plaatsen van "acteurs die niet moeten acteren" is niet netjes.
Maarten Baars Zaterdag 1 september 2012 om 22:42
Deze graag zou ik film willen zien gaan. Heel erg.
Bijgewerkt: Zaterdag 1 september 2012 om 22:43
Maarten Baars Vrijdag 24 augustus 2012 om 14:20
De Leeuwenkoning is werkelijk een van de meest overschatte films uit de Disney stallen. Al was deze film een snoepje, vielen je tanden er direct van uit. Zo mierzoet is deze. Hoe het ook kan: Rapunzel. Die is ook zoet, maar veel beter gedoseerd en een geweldige variatie op het sprookje van dat meisje met de lange gouden haren. Natuurlijk komt alles toch nog goed, maar de rit er naartoe is spannend, schokkend en heel mooi. Verdiende ook een plek in deze top 10.
Maarten Baars Donderdag 21 juni 2012 om 09:36
Excuus voor de dubbele post (is op te lossen door anders te programmeren ;-)).
Nog een leuke bijkomstigheid is dat tijdens de screening waarbij acteurs aanwezig waren iedereen de hoofdrolspeler Laurence R. Harvey een beetje aan het mijden was. Klaarblijkelijk kwam op dat moment in ieder geval zijn rol goed over :-).
Maarten Baars Donderdag 21 juni 2012 om 09:34
Je conclusie is inderdaad wel waar. De film is zeker niet voor iedereen geschikt, daar hoef je zelfs de film niet voor te gaan zien. Maar dat ik de cinematografie top vind heeft niet te maken met dat die uniek is. Je hoeft niet uniek uit de hoek te komen om een goede film af te leveren. De cinematografie die Six gebruikt in combinatie met zijn onervaren acteurs die - vooral de moeder - veel aan overacting doen vind ik gewoon enorm goed passen bij de sfeer die Six wil scheppen. Het wordt er surrealistisch door.
Wel moet ik zeggen dat bij de poep-en-schijt-scènes de slapstick de sfeer in de weg komt te zitten. En dat had ik graag anders gezien. Desalnietemin vind ik het een geslaagd leuk filmpje. Uiteraard niet om meerdere malen te bekijken, maar voor zo een keer is het leuk.
Maarten Baars Donderdag 21 juni 2012 om 09:30
Je conclusie is inderdaad wel waar. De film is zeker niet voor iedereen geschikt, daar hoef je zelfs de film niet voor te gaan zien. Maar dat ik de cinematografie top vind heeft niet te maken met dat die uniek is. Je hoeft niet uniek uit de hoek te komen om een goede film af te leveren. De cinematografie die Six gebruikt in combinatie met zijn onervaren acteurs die - vooral de moeder - veel aan overacting doen vind ik gewoon enorm goed passen bij de sfeer die Six wil scheppen. Het wordt er surrealistisch door.
Wel moet ik zeggen dat bij de poep-en-schijt-scènes de slapstick de sfeer in de weg komt te zitten. En dat had ik graag anders gezien. Desalnietemin vind ik het een geslaagd leuk filmpje. Uiteraard niet om meerdere malen te bekijken, maar voor zo een keer is het leuk.
Maarten Baars Dinsdag 19 juni 2012 om 16:07
The Human Centipede 2 gaat niet verder waar de eerste eindigde. Dat impliceert dat we erachter komen wat er met het overgebleven meisje uit het eerste deel gebeurde en dat we met haar verder gaan. De vraag of de kijkers net zo pervers zijn als de maker is interessant, maar eigenlijk net zo fout als je afvragen of gewelddadige games verantwoordelijk zijn voor schietpartijen in scholen.
Het kijken naar deze film is niet zozeer dat de kijker ziek is. Het is de manier waarop het gemaakt is. Alles is zo ranzig, zo vies en zo goor en de karakters vaak ook niets meer dan poppen in een bloedrig poppenhuis dat het je niet kan ontgaan dat we naar een film zitten te kijken. Door de over-de-top ranzigheid voel je dat het gemaakt is waarmee de film een tikkeltje humoristisch wordt. We hebben hier te maken met een pure B-film dus. Gewoon schoppen tegen al wat men voor normaal acht binnen de cinema.
En sterker en beter, omdat deze film een psychopaat volgt die geïnspireerd is door deel 1 is dit tweede deel ook een afrekening met de mensen die beweren dat dit soort films slecht zijn voor de mensheid. Six pakt die kritiek en neemt het flink op de hak door belachelijk goor uit de hoek te komen door cynisch te zeggen: "en dit zou er kunnen gebeuren als mensen mijn films zien." yeah right... en voornamelijk om deze reden is The Human Centipede II eerder een enigszins grappige B-film dan dat het werkelijk gruwelijk en schokkend is.
Ook wil ik nog zeggen dat de cinematografie van topniveau is. Wat een prachtige scène is dat wanneer ze aan tafel zitten en de bovenbuurman zijn muziek te hard zet. Over de top acteurs, flink wat over-acting, het maakt een geweldige sfeer die ik niet veel heb gezien bij welke regisseur dan ook, laat staan Nederlandse regisseurs.
Maarten Baars Woensdag 6 juni 2012 om 15:00
@Tom, Prometheus 2 regisseren? Asjeblieft niet zeg. Laten we aannemen dat ik die film geweldig ga vinden (wat een gevaarlijke veronderstelling is) dan wil ik echt niet dat een visieloze regisseur als Cameron het sferische Prometheus zal gaan vertalen naar een slappe actiefilm. Dat deed hij ook met Aliens. Ik kan me herinneren dat ik die film kocht en er vanuit ging dat die goed was. Maar wat zo geweldig was aan Alien (decor, sfeer, horror) miste totaal in Aliens. Camerons versie was actie pur sang. Veel beesten, heel veel beesten. Meer meer meer!! ACTIE!!! Er waren wel enkele goede scenes zoals het gebliep van al die bewegingssensors, maar voor de rest was er niet veel aan. Dus nee, Ridley Scott, laat Prometheus niet van je afpakken. En als je een tweede deel niet ziet zitten, dan gewoon maar geen Prometheus 2. En zoiets kan toch niet? Dan zou je Alien moeten maken omdat het gaat over wat er voor Alien zich afspeelde?
Maarten Baars Maandag 4 juni 2012 om 11:03
Ik weet niet of deze man entertainment niet op de bovenste plaats heeft staan. Avatar had dan wel een onderliggende boodschap, maar die lag onder de dikke laag entertainment naar mijn mening. We moesten allemaal maar genieten van de geweldige 3D, de geweldige animaties en het slappe verhaal. Geen hond die de werkelijke boodschap nog dagenlang in zijn hoofd zou hebben na het zien van Avatar. Het was en is nog steeds een entertainmentfilm pur sang.
Dat de man een visie heeft is misschien waar. Maar die visie is beperkt door zijn honger naar aan de top van de lijst te staan als het gaat on technologie. Hij zei ook wel eens dat Avatar 2 wederom een techologische revolutie moest gaan ontketenen. Daarom duurt het ook nog zó lang eer we ervan mogen 'genieten'.
Derhalve, het is niet saai dat hij niet meer films zal maken dan Avatar en enkele documentaiers. De Terminatorfilms zijn nog steeds bijzonder goed, maar als ik zijn laatste werkjes vergelijk met andere regisseurs zijn er veel betere en meer visionaire regisseurs in 't veld die ons de saaie Cameron gerust doen vergeten. Is de keuze van Cameron dus saai voor ons? Geenszins, tenzij we onze eigen visie beperken door alleen nog maar naar Avatarfilms te gaan en terzijde een documentaire van hem bekijken.